11 Şubat 2016 Perşembe

Bir Ev Yenileme Krizi / Kendini Şımart mottosu

         Çok özel zevklere sahip biri değilim. Ama her kadın gibi dekoratif şeylere , ev tekstiline , yaşadığım alanı güzelleştirmeye çok meraklıyım diyebilirim. 2016 için çok küçük bir seyahat planım var. Oldukça komik bir bütçe ayırarak gideceğim için ve daha sonra ki aylarda da okulum sebebiyle başka seyahat planı yapmayacağım için önümüzdeki bir kaç ay kendimi şımartmak fena olmaz diye düşündüm.


         Çanakkale'ye gitmeden de bu şımartma işine başladım diyebilirim. Öncelikle bir çocuk kitabı aşığı olarak koleksiyonuma yeni kitaplar eklemek için biraz sahaf gezdim. 1-2 aydır Yunanca çocuk kitapları aldım. Fakat en sevdiğim kitap dizisi olan Ayşegül'de baya eksiklerim vardı. Onları tamamlama işine giriştim.
 Daha sonra ise evimde küçük değişiklikler yapmak istediğime karar verdim. Şansa da biliyorsunuz bu sıra her yerde oldukça güzel indirimler var.
          2 ay gibi uzun bir süre Çanakkale'de ki evime uğramadım. Final sınavların için gidince kendimi evde biraz yabancı hissettiğimi farkettim. Ki bu cidden zor bir durum. Hem baharda yaklaşırken ufak değişikler bana iyi gelir dedim. Önceliğim şu an için mutfak eşyaları. Koltuklarımın üzerindeki yastıklar da ilk hedeflerim arasında ama o işi Çanakkale'de halledeceğim.
          İlk durağım tabi ki Zara Home oldu. İndirim bir yana bu sezon MAVİ-BEYAZ renkler kullanarak beni mutluluktan uçurdular diyebilirim.
 Fakat fiyatlarda aynı şekilde uçurdu diyemem ! :D
İlk tercihim salata ve ana yemek gibi kullanım için çok uygun bulduğum bu tabak oldu. Özellikle eskitme tarzı çok hoşuma gitti. Bundan 2 adet aldım. Ve indirimde adeti 10 lira olması Zara Home ortalamasına göre gayet iyiydi. ( ne kadara yapıldığını bilmesek diye attım sepete , insan yine de dayanamıyor çünkü). Krem rengi olması ise çok işime geldi. Çatal-Bıçak takımımda da aynı eskitme krem-kahve detay mevcut çünkü.
Kahvaltı benim en sevdiğim öğün. Bir ara bu konuda bir bırakma hali yaşasamda , kahvaltı sofrası en hassas mevzum. Tek başına yaşayıp kahvaltı sonra 15 parça bulaşık çıkaran benimdir herhalde. Herhangi bir yiyecek ürününü paketinin içinde yemekten hiç hoşlanmam. O yüzden her sabah küçük kaselere dağıtılmış reçeller, marmelatlar kafadan 4-5 parça ediyor zaten. Ama güne iyi bir sunum/sofra ile başlayınca aşırı iyi hissediyorum. Bu tabağı göründe hemen aldım. Çünkü tartışmasız mavinin her tonu ennn sevdiğim renk. İçinde hafif beyaz alacalarda olması çok güzel. Bununda adedi 10 lira idi sanıyorum.
Aslında kafamda güzel runner ve masa örtüsü almakta vardı. Malum mavi-beyaz seri aklıma başımdan almıştı zaten. Ama 80-90-100 liralara varan fiyatları görünce gerçekten vazgeçtim. Geçen sene benim yine ev içi değişiklik krizim gelince annemle kendimizi Eminönü'e atıp dünya güzeli kumaşlar alıp çok cüzzi rakamlara runner ve masa örtüleri yaptırmıştık. Sanırım o günden beri bana aşırı pahalı gelmeye başladı. Ayrıca bahar-yaz sezonu gelmişken masa örtüsü pek kullanmak istemediğime karar verdim. Ahşap bir masanız varsa runner aşırı şık bir seçenek. Benimde ahşap bir masam olduğu için runner arayışındayım.
İkinci durağım Mudo Concept oldu. Çanakkale'de var olduğu için çok sevdiğim bir mağaza. Ve tabi ki indirrrriiiimmm.
Mudo Concept'in ev içi dekorasyon ürünlerine de bayılıyorum. Ama benim miniş salonu çok fazla doldurmamaya özen gösteriyorum. Artık daha büyük salona kavuşunca bu konuda ki açlığımı gideririm bol bol diye umut ediyorum :)
Bu tabakla ciddi bir aşk yaşıyor olabilirim. Ama sadece bir tane kalmıştı. Tabi ki onu hemen kaptım. Çanakkale'ye dönünce oradan bakmayı planlıyorum. Eğer varsa 6 kişilik bir set haline gelmeyi hak ediyor. Çok uzun vadede kullanmak istiyorum. Ki açıkcası ben takım olan her şeye biraz alerjiğim. Kahvaltı takımı, yemek takımı asla sevmem. Eklektik sofraların şıklığı ve havası takımlarda yok. Bunu neden çok fazla almak istiyorum ? Çünkü sakarlık konusunda ciddi bir mertebe sahibi olduğum için 1 tanesini riske edemem :))

Ve bu cici kaseler. Hayvan figürlerini çok severim. Zaten fil en sevdiğim hayvan diyebilirim. Burda biraz küçük gözüküyor ama 17 cm çapındaydı sanırım. Aşırı kullanışlı ve büyük. Turuncu renkten pek haz etmesemde zebranın hatrına aldım :)

Kütüphanemde ki mini defter ve kitap ayracı dağınıklığını toplaması için hasır bir kutu aldım. Hasır şeyleri sizde sever misiniz ? Ben her yere çok farklı bir şıklık kattığını düşünüyorum. Havlu ise nedensiz bir şekilde beğenip alındı :) English Home'dan. Tahta kaşıklar reçel-marmelat veya bu formda yiyecek sunumlarında kullanılsın diye. Tahta çerezlik de malum çerezlik işte :) Hepsini Pembe Ev'den aldım. Çokta makul fiyatlara. Tabi gerçek Bambu'dan olanlar çok ucuz olmuyor maalesef.
İşte böyle küçük bir başlangıç yaptım. Bana çok iyi geliyor dekoratif alışverişler.
Oldukça evcimen biri olarak zaten evime özen göstermeyi çok seviyorum. Günün yarısından fazlası evde geçince her yeri gözüne batıyor , aynı geliyor. Arada iyi olur böyle yenilikler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder