14 Şubat 2016 Pazar

Fanatizm / Sadece Dinlemek / SEV !


Oldum olası çok garipsediğim bir konu var
Herhangi bir konuda aşırı fanatik olmak.
Siyasi ideolojiler , fikirler , dinsel inanışlar ve buna benzer herşey.
Misal en basitinden bir siyasi parti partizanı olmak. Seni yönetmesi için kuruş saydığın adama sevgi sloganları atmak ? Bir sanatçı , müzisyen , oyuncu için fan sayfası kurmak. Konserlerinde adını haykırıp çığlıklar atmak. Sempati duymak , sevmek bunlar çok  ayrı. Hayatta hepimizin rol modeli , çalışmalarını veya yaşantısını çok sevdiğimiz insanlar var. Takip etmek , fikirlerini öğrenmek , her filmini izlemek , her şarkısını bilmek. Çok normal ve bence güzel.
Dinsel inanışlara çok saygı duyuyorum.
Fakat inanışlarına çok bağlı olup etrafında bunu saygı duymadan empoze etmeye çalışanlara asla saygı duymuyorum.
Albert Camus'un bu durumu özetleyen harika bir şey yazmış ;
''Huzur , suskunluk içinde sevmek olabilirdi.Ama bilinç ve insan var ; konuşmak gerekiyor. Sevmek cehenneme dönüşüyor''
Kendi hayat tarzımızı insanlara iğne gibi batırmadan yaşayınca ne kadar mutlu olabileceğinizi tahmin dahi edemessiniz
Tabi bazen çevrene ne kadar her konuda saygılı olursan ol bir çok insan hayata müdahale etme konusunda hazırda beklediği için aynı saygıyı kendin için göremiyorsun. İşte tam bu noktada çoğu zaman çığrımdan çıkma noktasına geldiğim çok oluyor.
Gel gelelim bir diğer mevzuya.
Hayatta hepimizin kendine göre sıkıntıları ve dertleri var. Kimine göre çok küçük , kimine göre çok ağır yükler bunlar. 
Ve insan olarak bunları paylaşmak , bazen sümükler aka aka ağlayıp anlatmak istiyoruz.
Peki neden kimse dinlemiyor ?
Neden herkes ' ne yapmamız gerek ? ' konulu o nutuklara başlıyor.
BEN SADECE BENİ DİNLE , OLANLARI BİL İSTİYORUM ?
Ve arada da ' olsun ben yanındayım , biz bunu hallederiz , hadi gel kafa dağıtalım ' desinler istiyorum.
Etik ahlak , mantığını kullanmak konusunda herkesin ne çok fikri var ?
Herkesin senin bir işte neden başarısız olduğun , okulda neden başarısız olduğun , niye terkedildin , neden yalnızsın gibi konularda çok fikri var.
Ama hiç kimsenin bu durumu nasıl tamir ederiz gibi en önemli konuda hiç bir fikri yok.
Eleştirmek için insanın saksıyı çok çalıştırması gerekmiyor.
Fakat çözüm bulmak , ya da koşulsuz her an birinin yanında olmak biraz beyin ve kocaman bir kalp gerektiriyor.
Sevdiğiniz insanın hayatına ilgi göstermek mükemmeldir. Daha doğrusu benim için öyle.
Hayatım çok değerli , o hayata kattığım insanlar daha çok. Biraz şımartın ki şımartılın. Ego kaynaklı olanlar hariç bir insan birine şımarıyorsa bence çok çok sevdiği içindir. En azından bu benim için hep öyle olmuştur.
Aileniz, dostlarınız, eşiniz , sevgiliniz her kimi çok seviyorsanız ya da çoook şımartın, ilgilenin. Birini sahiplenerek sevmek her zaman çok iyidir. Tabi bu fikirlerin hepsi bana ait ve sadece beni bağlar o ayrı. Beni hep bunlar çok mutlu eder.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder