25 Şubat 2016 Perşembe

Günlük #10 Uyku sorunu / Biraz Fotoğraflı Belgrad


Yine dipçik gibi bir gündü.
Neden derseniz Bambu markasının indirimini yakaladım.
Uzun zamandır sebzeler için keskin bir bambu-tahta bıçak arıyordum.
Ben gerçekten metal değdirmekten daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum
Bu doğrudur yanlıştır bilemiyorum.
Benim için daha rahat ediyor o kesin.
Hem istediklerimi bulup hem de indirimden faydalanınca baya güzel oldu

Denemeden yazmamak için 3 gündür bekliyordum.
Şimdi gönül rahatlığıyla övücem size.

Şubat ayı boyunca berbat bir uyku düzenim vardı.
Gece 5lerde ancak uyuyup öğlen 1-2 gibi uyuyabiliyordum.
İlaca hiç yanaşmak istemedim.
Bu çayı Belgrad'dan aldım.
Daha önce çok fazla bu tarz uyku için çaylar denedim ama hiç bir faydasını görememiştim.
Fakat bu Fructus marka Laku Noc abiniz beni kendime getirdi.
Belgrad'dan döndüğüm gece kullanmaya başladım.
12 gibi içtim 12:30 göremedim.
İlk gün yol yorgunluğuna verdim.
Fakat son 2 gündür aşırı faydasını görüyorum
İçeriği bu.
Bu bitince yenisini almak için içeriği aynı olan çaylara bakacağım.
Belki aktarlardan bulabilirim.
Zaten artık dilediğim saatte uyuma lüksüm kalmadı.
Bu dönem utanmasalar 6 ya ders koyacaklarmış
Ben yine saat 10 da çoktan uyumuş olduğum günlere dönücem gibi.
Aslında kendimi mental olarak ta fiziksel olarak ta en sağlıklı hissettiğim dönemdi o ara.
Mart ayı için kendime spora başlamak , dilediğim bir hobi ile ilgilenmek ve bol bol dergi,kitap okuma seansı yapma sözü verdim.
O yüzden güne erken başlayıp okulu aradan çıkarıp full enerji ile bu işleri yapmak istiyorum.

Bu arada Belgrad'da ki tek hayal kırıklığımı söylemek istiyorum size.
Ev dekorasyonu kan ağlıyor.
Doğru düzgün tek bir mağaza yok.
Olanlarda o kadar küçük bir alan ayırmışlar ve o kadar sıradan şeyler var ki.
Bir tek sadece dekorasyon mağazası olan bir yere girdim.
Ve ürünlerin kalitesizliğini anlatamam size.
Eskitme bir tepsi beğendim.
Elime almamla ben ŞOK.
Bildiğiniz kontrplaktan mı desem , hani şu sebze meyveleri koydukları tahta kasalar var ya onun 3 kat daha inceltilmiş halini düşünün. Yani üzerine bir bardak koysanız kırılır gider tepsi.
Öyle bir şeye 1500 dinar civarı bir fiyat koymuşlar.
Ama bir sürü reklam panosunda gördüğüm kadarıyla HOME CENTER adında bizim İkea vari bir yeri var. Ve şehrin biraz dışında.
Bir daha ki gidişimde kesinlikle oraya uğramak istiyorum.
Evet evet ben Belgrad'a en az 3 defa daha gitmek istiyorum.
Şehirde bir an bile kendimi turist gibi hissetmedim.
Evimdeymişim gibi.
Harikaydı.

Sokakların bakımlı eskiliği , havası , sakinliği.
İnanamadım.
İlk fırsatta 15 gün gidip kalmak istiyorum.
Her yerini yürüyerek karış karış gezmek istiyorum.
Hiç ummadığım kadar iyi geldi bana.
Şehrin her tele uyması gibi güzel bir yanı var,
Ailenle git , sevgilinle git , en yakın arkadaşınla git.
Tabi bu söylediklerimin hepsi bakmasını bilen insan için.
Turistik bir hava bekleyen kesinlikle sevmez.
Lokal takılmayı seven herkes ise bayılacaktır.

Evimizin olduğu yer tam burasıydı.
Öylesine yürümek bile o kadar güzeldi ki.
Kapetan Misina olarak geçiyor burası.
Kesinlikle burada konaklamanızı tavsiye ederim.
Çok güzel bistroların olduğu bir.
Ve tam üstü meşhur Knez Mihailova caddesi.

Zemun sokaklarında bir mutluyum tabi.,


Sokaklarda sizi oldukça tatmin edecek sokak sanatı mevcut :)


Meşhur Kalemegdan 'da nehiri böyle keyifli keyifli izleyebileceğiniz bir çok yer var.


Meşhur St. Sava Kilisesi

Ünlü Sırp birası , gayet güzel tok bir tadı var


Bahsettiğim bakımlı , eski evler bunlar.
Her yer böyle.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder