17 Şubat 2016 Çarşamba

Günlük #5 Selanik / Ucuz Dedikodu

Bu parçayı çok çok severim. Mikis abiyi kim sevmez ya ?

Bavul hazırlamaya sizde çok üşeniyor musunuz ?
Ben bavulu geçtim yola çıkmaya bile üşeniyorum.
Bana çok iyi gelmesini dilediğim 3 güncük bir Belgrad seyahati var cumartesi günü.

1 ay önce bir kitap bitirdim. 
Serhat Öztürk - Selanik
Tadı damağımda kaldı diyebilirim. Bir gezi kitabından ziyade inanılmaz bir genel kültür kaynağı bu kitap. Altını çizdiğim bir kaç yer var şöyle ;


-Büyük İskender'in kızkardeşiyle evlenen Kral Kassandros'un , MÖ. III. yüzyılda tam da bu noktada durarak (Karabournaki) körfeze baktığını ve maiyetindekilere, buraya karısının adıyle bir şehir kurulmasını buyurduğunu anlatırdı ballandıra ballandıra. Gerçekten de şehre adını veren Kassandros'un karısı Thessaloniki idi , ama o adına kurulan kenti hiç görmemişti. Kent onun ölümünden sonra , Makedonya'da ortaya çıkan taht kavgası sırasında kurulmuştu. (Syf 21)

-PAOK Türkiye'den giden Beşiktaş'lı Rumlar tarafından kurulmuş. Son harfi olan '' K '' Konstantinapolis'ten geliyor. Amblemi, çift başlı kartal da Beşiktaş'ın simgesi kartaldan ; ama bu  kartalın kanatları kapalı çünkü anavatandan kovulmanın yasını tutuyor.

-Selanik'te ki Yahudilerin tarihi , Aziz Pavlus'un daha I. yüzyıla ait iki mektubuna kadar uzanır ; ancak kentin Yahudi kimliği kazanması , 1492 yılında İspanyol Kralı Ferdinand ile Kraliçe Isabella'nın İngilizlerin iki asır önce açtığı yoldan geçerek İspanya'da ki Yahudileri ülkeden kovmasıyla gerçekleşti. 
-Slavların kullandığı Kiril alfabesi de Yunan alfabesinden türeme ve kökeni Selanik. Slavlar ilk kez VII. yüzyılda gelmiş Makedonya bölgesine. Selanik'i almak için şehri kuşatmış , olmayınca Makedonya kırsalına yayılmışlar. Zaman içinde asimile olmuş bazıları , içlerinden bir kısmı Selanik'e yerleşmiş. Bunlardan , Selanik'te ki bir Bizans askerinin iki oğlu Kırilos ve Methodios, Yunan alfabesinden esinlenerek Slavlar için bir alfabe yaratmışlar. Bu sayededir ki Hıristiyan öğretisi , hem Makedonya'da ki Slavlar arasında hem de Doğu Avrupa'da yayılmış.İki Selanikli kardeşim yarattığı bu alfabe büyüğünün adıyla ; Kiril alfabesi olarak biliniyor.

İşte böyle çok güzel bilgiler var kitapta. Ben çok keyif aldım. Tavsiye ederim.

Bugün öğle saatlerinde kuaföre gittim. Biraz beklerken etrafımda ki teyzeleri izledim. Bir ara bütün teyzelerin gelinlere fena giydirdiğini farkettim. Ve o kadınların kaynana teyzelere göre hataları şu şekildeydi :
-Misafire sadece kek ve çay ikram etmek.
-Oğlunun parasıyla evin koltuklarını yenilemek.
-2 aydır yemeğe davet etmemiş olmak.
-Akşam eve gelince iki kap yemek pişirmeye üşenmek (!?)

Evet teyzeler çünkü ;
-O gün o kadın o misafire onu ikram etmek istemiş.
-Evet o kadın eşinin katkısıyla ve onayıyla evini yenilemiş. Eminim kendi cebinde olsa her kuruşunu o da kendi eşi için seve seve harcardı.
-Evet 2 aydır kendi hayatını çevirmeye çalıştığı için sizi yemeğe davet etmemiş.
-Evet bütün gün çalıştığı için akşam dinlenmek ona daha iyi geleceği için yemek pişirmek yerine dışarıdan söylemiş.

AY OH YA. Ortalığı karıştırmamak için duymamış gibi yapmaktan ciğerlerim solmuştu.
Kadının kadından daha büyük düşmanı yok. Senelerdir yaptığım gözlemden çıkardığım en kesin sonuç bu. İnsan insanın halinden nasıl anlamaz bu kadar ? Bakın ben öyle feminist , kadın üstün hüloo falan kafasında bir insan değilim. Hatta bu konu üzerinde hiç uzun uzun düşünmedim. Çevreme kattığım insanlar böyle insanlar değildi ve düşünmek zorunda kalmadım çünkü. Ben şu an işin zaten eşitlik boyutunda , gelin-kaynana kavgasında hiç değilim. Durum sadece '' insan insanı nasıl böyle hacar ? '' , '' hakkında nasıl böyle rahat rahat insan içinde konuşabilir ? '' , '' içi nasıl böyle kötü olabilir ? ''
Benim en net kanım şu ki senelerdir bu kadınlar ne güzel bir söz , ne zarif davranışlar görmüş. Ve bunun hırsını buldukları konum olarak ( gelin ya) ilk savunmasız insandan çıkarmaya çalışıyorlar.
''Ben mutlu olmadım , ben kahır çektim. Sende çekeceksin . Evlilik budur.''
Yazık.
Kimse hakkında bu kadar kolay konuşmayın derim.
Bu çok ucuzca bir davranış çünkü.
İşte benim gibi yeni yetmelerin ağzına sakız oluyorsunuz teyzeler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder