11 Şubat 2016 Perşembe

Kariyer Hırsı ?

          Son 6-7 aydır kafamın içi arap saçı misali. Hayatta sizi çok zor duruma soktuğunu düşündüğünüz şey nedir ? Benim için '' bana emek harcayan bana inanan insanları hayal kırıklığına uğratmak'' olabilir. Şanslıyım ki her kararımda bana engel çıkarmayan bir aileye sahibim. Ama şu an keşke bana bir ara ' dur nazlı ' deselerdi diyorum. Kendimle ilgili kararları çocukluğumdan beri kendim verdim. Ve şu an keşke biri enseme vurup napıyosun sen ? deseydi diyorum.
           Çok fazla bana göre ütopik hayallerim vardır. Bana göre diyorum çünkü aslında herkesin yapabildiği veya başarabildiği çoğu şeyi yapamadım. Nedeni ise içimde bir gram hırs olmaması sanırım. Eğer bir şey bana uygun değilse (sonu ne kadar iyi olursa olsun ) asla yapmadım. İnsanların %80 i gibi ''hiç keşkem yok , ne istiyorsam onu yaptım'' diyebilmek çok isterdim. Eğitim hayatı parlak bir genç hiç değilim. Sadece ben hangi okula gidicem dediysem gittim. Bu da hayatın arada bana güldüğü zamanlar olabilir. Okullarıda hiç bir zaman başarı skalasına göre istemedim. Dönem dönem yaşamak istediğim şehirler oldu ve oralarda yaşamak için okullar benim ara bulucumdu diyebiliriz.
           Buna keyifçilik diyemeyiz ama değil mi ?

           Gel gelelim işin civcivli kısmına. Okul bitti diyelim ( bu gidişle 7-8 sene daha okurum gibi o ayrı ). Herhangi bir meslek kafamda yok. He meslek ne ? kariyer ne ? allah aşkına diyen bal - kaymak kıvamında insanlar varsa aranızda hepsini öpüyorum. Fakat eve para kazanmam gerektiğini , kendi hayatımı idame ettirecek bir gelire sahip olmayı çok istiyorum. E bunun için hiç birşey yapma sonra çok istiyorum de diyorsunuz farkındayım. İşte bende niye böyle yaptığımı pek bilemiyorum. Ve işte normalde hiç iplemediğim bu durum sonra 7 aydır uykularımı kaçıracak bir düzeye geldi. Hayatınız da hiç böyle dönemler oldu mu ? Kariyer hırsı denilen illet kanımamı giriyor bilmiyorum.
             Tabi ki bir takım hayallerim var ama ütopik diyorum ya. Güzel bir çocuk kitapçısı , bir dekorasyon mağazası... Sanırım bunlar kendimi bildim bileli en heves ettiğim işler oldu. You've Got Mail filmini çoğunuz izlemişsinizdir. Haftada bir tam bir hastalıklı gibi o filmi izlerim. İnsan olmak istediği yeri görünce nasıl mutlu oluyor biliyorsunuzdur
Katleen'in bu güzel kitapevini hatırlamayan yoktur.

3 dönemdir (hazırlık faciasını saymıyorum) okula BOMBA GİBİ BAŞLIYORUM diyerek 4 haftanın sonunda AA BUGÜN DE UYUYA KALMIŞIM ritüelini yaşıyorum. Kendinizi bu tarz konularda nasıl motive ediyorsunuz ? Sizi kaba tabirle gaza getiren şeyler neler ?

2 yorum:

  1. Ben hayalini ütopik bulmuyorum, fakat ailesi çok zengin olmayan insanlar, bu tarz hayallere ulaşmak için bazı basamakları çıkmak zorunda önce. Bence herkesin çok iyi yaptığı en az bir şey var yaşamda. Eğer kendini dinleyip onu tespit edebilirsen meslek konusunda da bir yol çizebilirsin kendine. Kariyer hırsının olmaması hem iyi hem kötü aslında, zira çok takılacak bir şey de değil 3 günlük yaşamda. Ama başarının tadı da pek hoş, motive edici, doğruya doğru. Ne okuduğunu bilmiyorum ama artık internet de var günümüzde, ruhunun çağırdığı yere gitmek daha kolay bugün. Dilerim ve inanıyorum ki her şey yoluna girecek, "olana kadar" çok zor görünüyor bazı şeyler, sonrası çorap söküğü.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Melis ! Her cümlene fazlasıyla katılıyorum :) Bende umut ediyorum ve emek göstermeye çalışıyorum , gerisi dediğin gibi çorap söküğü olur dilerim kiç

    YanıtlaSil