14 Şubat 2016 Pazar

Kiklad Tarzı Evler / Cenneti Yarat !

                                   
Kiklad tarzı mimari denildiğinde aklımıza Santorini , Mykonos gibi adalar geliyor. Ama aslında Kiklad takım adası içinde bulunan daha az ünlü adalar bu ruhu daha iyi yaşatıyor. Kiklad tarzı mimari şimdi daha çok modern yaklaşımlarla birleştirilip bize sunuluyor. Santorini , Mykonos gibi adalarda bu yaklaşımı görüyoruz. Ama ben bu tarz mimariyi en eski haliyle seviyorum. Bence bu tarz modernizmle karışınca tüm benliğini yitiriyor.


Mesela bu kapı. Tabi Kiklad mimarisi belli bir renk skalasına dayanıyor. Ve hepsi en sevdiğim renkler :)

Kapalı verandalar için harika bir fikir. Aslında şehir içinde ki balkonlarınızı camla kapatarak kapalı balkonda bile kullanılabilinecek bir keyif  koltuğu. Tabi bunu sadece Kikladik bir veranda örneği olsun diye koydum Tavanda ki ahşap bence pek uygun değil Daha doğrusu mavinin bu tonuna bu ahşap rengini pek yakıştırmıyorum.

Açık ara favorim bu tarz bir balkon/veranda. Kocaman bir zeytinağacı altında kahvaltılar , akşam yemekleri...

İşte bu tarza uygun ahşap rengi bu. Koyu ve mat yani verniksiz. Ayna hariç herşey o kadar uygun döşenmiş ki. Tekrar tekrar Kikladik tarzda , modern eklentileri hiç sevemiyorum. 
Seviyorum , seviyorum , seviyorum Ege'nin öteki yakasındaki insanların keyifçil yaklaşımlarını , zevklerini çok seviyorum :)
Taş bir çıkıntının üzerine iki beyaz uzun yastık ve 6 kırlent ile değişen çehre. Uçuk su yeşili pencereler. Renkleri iyi kullanmak bu olsa gerek.

Şu mutfaktan ne yemekler çıkar ? :)
Yastıklarıda ki ikat motifi harika.

Salona tek kelime ile b-a-y-ı-l-d-ı-m !
Şöyle bir şey var ki şehir içinde ki evde kullanmayı asla düşünmeyeceğim bir tarz. Fakat şanslı iseniz yani ufukta denizin ve yeşilin olduğu bir evde yaşıyorsanız Kiklad tarzı dekoratif yaklaşımlar kullanmamak mümkün değil !

Kaynak : Pinterest







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder