17 Şubat 2016 Çarşamba

Milos Adası / Paliochori / Sarakiniko

Ah Milos !
Sen nasıl birşeydin ?
Bakın aklınıza bütün tropik tatil , balayı rotaları , en iyi plajlar falan ne varsa getirin ve yanına kocaman bir eşittir çekin. Sonuç Milos.
Adaya ayak basar basmaz öyle bir deniz karşılıyor ki sizi...

Burası Paliochori plajı. Milos volkanik bir ada. Bu plajda ki su oldukça yüksek kükürt oranına sahip. 
Zaten plajda bu özellikten dolayı duş yok.
Neden derseniz ; kükürt cilde o kadar iyi geliyor ve  o sudan çıkınca zerre tuzlu su etkisi görmediğiniz için bol bol cildiniz yararlansın istiyorsunuz bu nimetten.
Ben ilk bunu duyduğumda biraz abartılmış olduğunu düşündüm. Fakat o suya girip çıkınca ve ertesi güne uyandığımda suratta sıfır sivilce görünce anladım ki çok hikmetli su :D
Özellikte saçınızda ki yumuşaklıktan , cildinizden bu etkiyi hissediyorsunuz.
Yüz ablam benim yüz.
Adada yaz sezonu dışında 5.000 civarı bir nüfusu var. Merkezi Plaka. Yeme-içme işini orda halledebilirsiniz. Keçi eti deneyin derim. Ben halis muhlis köy tavuğu yemiş , yediğimiz saman tadında ki tavuklardan sonra bana kaymak gibi gelmişti. Ama biraz ağır tabi ki.
Bir diğer yer Sarakiniko.



Plaj tamamen beyaz kireç ile kaplı.
İnanılmaz bir manzarası var zaten.
Yunanlılar burası için ' Beyaz Kapadokya ' diyorlar.
Abartmış olmak istiyorum ama öyle sonsuz bir mavi-beyaz görüntü ki bende yarattığı hissi betimleyebileceğim bir kelime sözlüğümde yok.
The Time en iyi yaz tatili destinasyonlarından biri olarak seçmiş adayı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder