12 Şubat 2016 Cuma

Syros Adası / Aristokrat Hava

                       Eylül 2015 Yunanistan gezimin içinde Syros adası vardı. Beklentimin yüksek olmadığı Yunan/İtalyan karışık mimarisi ile beni çok etkileyemeceğini düşündüğüm bu ada bana hayatımın ters köşesini yaptı.

Adanın en bilinen özelliği Yunan aristokrasisinin adası olması diyebiliriz. Öyle sosyete falan değil kallavi aileler burada ev sahibi. Ayrıca Kiklad adaların grubunun baş adası. Santorini'den ev mi aldın paşa paşa tapunu gelip bu adadan alacaksın. Bir diğer özelliği Rebetiko müziğinin öncüsü sayılan Markos Vamvakaris'in doğduğu ada. 
Adada yoğun Katolik nüfus hakim. Oldukça heybetli bir Katolik kilisesi mevcut. Kesinlikle görmelisiniz.  Markos amcam ünlü Frakosiriani'sini de adalı Katolik bir kız için yazmış. Ada ayrıca 2. Dünya Savaşı ve Yunan İç Savaşı sırasında tarafsız bir tutum sergilemiş. İtalyan girince bile sükunet korunmuş. O nedenle İtalyan esintili bir Yunan mimarisi hakim. Kiklad adalarına hiç benzemiyor. Mavi-Beyaz çok az.
Ama evler , sokaklar o kadar güzel ki. Resmen büyülendim. İnanılmaz sakin , şık bir hava hakim adada. Bol bol resim koyup yazı olayını kısa tutucam ki anlayın :)
Şehrin merkezi diyebileceğimiz Ermoupolis UNESCO tarafından korunmaya alınmış.
Çok abartılı laflardan çoğunlukla sakınırım ama açık konuşalım bu adayı ziyaret edip ' eh normal , güzel' falan diye yalan söylüyordur BU ADA BİR HARİKA DOSTUM !


Sokaklarda o kadar çok tasarım dükkanı ve ultra lüks kuaför var ki şaşırıp kalıyorsun.
Misal böyle bir kuaför. Gizli çekim yapamadım içeriden ama ÖF DİYORUM KIZLAR ÖF.
Yalnız adada gözlemlediğim en net olay market, bakkal , çakkal sıkıntısı. Bir adet Carrefour bulup dadandım. Sonra bir de mini bir iki bakkal gördüm o kadar. 

Şu evin üzerine yorum yapmamıza lüzum var mı ? 
Malum Yunan sınırna girer girmez Frappe içmeyeni taşladıkları için bizde görevi manzarasına vurulup girdiğimiz PLOES 'te icra ettik. Ayrıca çok güzel bir butik otel burası. Sunum , personel hepsi mükemmeldi.
Sağda ki minik kapıdan PLOES'e giriyorsunuz. Ama tabi şu manzarayı bir 5 dakika izlemek lazım ki içerideki manzara birden ağır gelmesin.


İşte böyle. Manzarayı bakınca masada otomatik olarak bir büyük ouzo beliriyor. Ama Frappe ile giriş yaptık artık.
Daha sonra yine güzel sokaklarında kaybolduk. Artık gerisini resimler anlatmaya devam etsin.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder