9 Mart 2016 Çarşamba

Günlük #16 Planlı ' An ' Yaşamak / Evet Yine Midilli

Bugün enfes bir hava vardı Çanakkale'de. Gece 4 gibi uyanıp , bir daha uyuyamayınca attım kendimi dışarı. Biraz temiz hava , biraz yürüyüş. Tabi sonra rüzgar ve temiz hava öyle bir uyku yaptı ki 10'dan 2'ye kadar uyumuşum.





Gezmek eylemi benim için planlanmış anları yaşamak aslında.
Nasıl yani ? derseniz.
Bir yere gitmeden önce muhakkak ' şurada şunu yaparken şunu dinleyeceğim ' gibi şeyler planlıyorum kafamda.
Mesela bu yaz için beni mutluluktan dört köşe yapan bir ' an ' planladım kafamda.
Midilli'ye gittiğimde Petra'da o çok sevdiğim iskeleye yine oturacağım ve ouzomu yudumlarken Alkinoos'cuğumun Trinantafilleni parçasını dinleyeceğim.
Kesinlikle her an benim için bir müzikle taçlandırılmalı zaten.
Meis adası'nda tepedeki harabe manastıra çıkıp Mikis Theodorakis'in Paola'sını dinleyeceğim mesela.
Ben bunları düşünürken bile çok mutlu oluyorum . Eblek eblek kendi kendime sırıtıyorum.
Midilli'de merkezdeki o güzel Panellion kafeye ablamla oturup ' iyi geldik be Didoş ' diyip frappemi içeceğim yine.
Midilli'nin benim için çok özel ve güzel olduğundan bahsetmiştim size. Syros'u da çok sevmiştim. Ama sanki köy-kasaba samimiyeti , o yollar , güzelim Kalloni ve Gera körfezinin manzarası, canım Petra , Mandamados yolundaki o manastırı ilk gördüğüm an. Bana hayatımın bütün güzel anıları yaşatan yermiş gibi hissettirdi (evet aynı ifadeyi Atina içinde kullanmıştım). Keşke adayı karış karış , yol yol gezebilsem. 
Ayrıca inanılmaz trekking yolları var. Güzel yollardan giderken tabelalardan görebiliyorsunuz. Güzel ormanlık alanlar içinden belli yerlere çıkan harika yürüyüş parkurları var. Galiba herhangi bir tanesinde yürüyemedim için çok içimde kaldı.
Birde Maria Vasybadi'de yediğim o lezzetli ahtapotları , kabak çiçeği kızartmasını unutamıyorum.

Beni aynı şekilde etkileyebileceğini düşündüğüm bir yer daha var. Yunanistan'da tabi. PELİON !
Bir daha ki ana kara seferimde Selanik-Volos ve Pelion kasabaları var aklımda. Özellikle Tsagarada köyü.
Aslında bende liste bitmez. Bütün Yunanistan'ı karış karış gezmedikçe ( ki gezsem de doymam biliyorum ) bu blogda bol bol şuraya da gitmek istiyorum , buraya da gitmek istiyorum cümleleri görecekseniz. 

Hadi bir Yunanya resmi daha şuraya



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder