21 Mart 2016 Pazartesi

Günlük #18 Paulo Coelho / Karşılıklı Tartışmalarımızın Saygınlığı İçin




Paulo Coelho benim en sevdiğim yazarlardandır. Her kitabı beni etkileyen çok nadir isimler var. Bunlardan biri Coelho. Ve bir kitabı benim her sene okuduğum , her okuduğumda anlam üstüne anlam kattığım bir kitap. 

Kitabı ilk 17 yaşında okumuşum. Hatırlıyorum ilk okuduğumda bana ' saf aşk hikayesi ' gibi gelmişti. Ne sevmiştim ! Daha sonra şunu farkettim ki kitabı her sene okuduğumda yine altını çizeceğim bir yerler buluyorum. 
Bu sene okurken tek bir şey kafama balyozu indirdi galiba. 
Tam da şu yazı :

Çok uzun zamandır böyle güzel bir teşekkür cümlesi okumamıştım. 
' karşılıklı tartışmalarımızın saygınlığı için '
Sanırım bu bir dosta , arkadaşa , sevgiliye edilebilecek en güzel teşekkür,
Böyle insanlara sahip miyiz ? 
Sanırım ben şu an için böyle birine sahip değilim.
Ama hayatta bu nitelikte insanların var olduğunu o kadar iyi biliyorum ki.
İçim baya rahat.
Nedenini bilemiyorum ama bu cümleye çok tutuldum. 
Bu aşamaya gelmiş bir insana sahip olmayı çok dilerdim galiba.
Şu zamanlarda insanların 'sorunlarını edeplice çözememe sorunsalı' nı düşününce özellikle.
Bir de şöyle diyor kitapta ; 
' yüreğine söz dinletebilen kişi , dünyayı fethedebilir. '




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder