17 Mart 2016 Perşembe

Kalbimizde Hissetmek ?


Hayatta başıma ne gelirse gelsin bunun bir sınav olduğunu düşünenlerdenim.
Aslında son 4 senedir buna emin oldum.
Böyle düşünmezsem içimde ki manevi anlamda ki şey bomboş kalacak biliyorum.
Ve bunu asla istemem. Ne hırslı ne de öyle her şeye karşı savaşçı bir yapıya sahibim.
Oluruna bırakmak ne kadar makul bilmiyorum ama hep bunu yaptım.
Kimi zaman çok yanlış oldu , kimi zaman çok doğru.

Olanlar , olmuşlar üzerine düşünmeyi bırakalı da baya olmuş düşünüyorum da.
Bazen çok şikayet ettiğim oluyor , ama bu büyümek denilen şey mi bilmiyorum ama sonu hep '' şükret Nazlı ! '' ya bağlanıyor. Eskiden ' ya şükret demek kolay hep kötüyü örnek veriyorsunuz çok iyiler de var ' derdim. Mesela hayatta ki en büyük dileğimi gerçekleştirebildim. Bunu düşündükçe bile iyi ki yaşıyorum diyorum. Demek ki imkansız değil. Bir anda hayatımın orta yerinde ne çok süprizler , güzellikler yaşamışım. Daha da yaşarım biliyorum. Bugün kendimi çok şanslı hissettim mesela. Canım babamla konuştuk biraz. Ve öyle güzel dertleştik ki. O anlattı , ben anlattım. Ne ihtiyacımız var bazen birbirimize. Dertlerden bahsettik ama günüm aydınlandı resmen. 
Senelerce bana babam ' sen birşeyi kalbinde hisset , o sana hep gelir ' derdi. Tabi klişe bir öğüt sandım hep. Meğerse gerçekten öyleymiş.. İnsanın bir şeyi kalbinin tam üstünde hissetmesi bambaşka bir şey. Şimdi çok komik gelebilir ama senelerce istediğim şey Yunanistan'a gitmekti hep. Bir gün öylesine giderken Kadıköy'de Moda'da bir kiliseye denk geldim öyle. Hala ne zaman içeri girsem boş olan kilise o günde bomboştu. Herhangi bir ibadethanede dua etme gibi bir alışkanlığım yoktur. Ama sanırım o gün öyle ihtiyacım vardı ki yukardakiyle uzun uzun konuşmaya ve orası denk geldi galiba.
Uzun uzun anlattım. Sağ olsun hiç lafımı bölmeden baya dinledi beni !?
Kalbimin üzerinde o gün öyle bir ağırlık vardı ki. Meğerse bu dileğimmiş bu ağırlık. Koca bir yaz bunu gerçekten hissetmişim. 1 hafta geçmeden gittim o güzel Midilli adasına. Sonra diğer adalara , o güzel şehre. Bu bahsettiğim bir yerin büyülü olduğu , şans getirdiği falan değil. Bir şey sizin kalbinize ağırlık yapacak kadar , iliklerinize işleyen bir hale gelince oluyor. Benim oldu.
Fakat dediğim gibi , ' gerçekten istemek ' bambaşka bir şey. Aylarca konuşmassınız bile onun üstüne belki , ama onu sadece siz bilirsiniz. Çevreye milyarlarca yıl anlatsanız sizin hissettiğiniz anlayamazlar. Anlamıyorlar da çoğunlukla zaten. Boş verin anlamasınlar da. Size çok değerli gelen şey herkes için değerli olmasın. Size ait özel olan , sizin için hep en değerli kalacaktır. Ve onu her yaşadığınızda gerçek mutluluk yaşamak ne güzel ! Seni neyin en mutlu ettiğini bilmenin rahatlığı ve güzelliği insanoğlunun başına gelebilecek en güzel şey !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder