7 Mart 2016 Pazartesi

Kitap Listesi / Yunan Edebiyatı

Sabah o kadar kötü bir baş ağrısıyla uyandım ki bahanem hazır diye tabi okula da gitmedim.
Uzun zamandır dilediğim kadar kitap okuyamıyorum. Konsantre olma konusunda sıkıntılarım var. Ama silkelenme zamanım geldi geçiyor. Uzun zamandır biraz kitap araştırmak istiyordum. Bu sabah okuduğum makalelerin kaynakça bölümlerini açarak not aldım. Bir de 2. Dünya Savaşı zamanı Yunan Edebiyatından bir şeyler okumak istiyorum.

Benim için en iyi kaynakta bu kitap oldu. Özellikle yakın Yunan tarihi üzerine iyi bir özet mevcut kitapta. Bilgilerimi tazelemek için ara ara açıp okuduğum bir kitap. Ve o dönemi anlatan Yunan edebiyatında ki kitaplar özetleriyle mevcut. Gerçekten çok iyi bir kaynak.
Şöyle güzel bir liste oluşturdum kendimi. Muhtemelen aralarında bulamayacaklarım var. Çok eski kitaplar çünkü. Ama İstanbul'a dönünce canım kitapçım/sahafıma bu listeyi vereceğim. Uzun zamandır kitap alışverişlerimi tek bir yerden yapıyorum. Bulunmayan her kitabı bulmak gibi efsane bir özelliği var kendisinin :) 
Bu arada bahsettiğim kitabın yayınevi İstos. Bu yayınevini çok seviyorum. Daha doğrusu ilgili olduğum konular üzerine hep kitap yayınladığı için favorim. 

 Bu kitabında Küçük Asya Araştırmaları Merkezine ait olması beni daha çok mutlu etti. Daha fazla bu kurumun yayınına sahip olmak isterim. 
Böyle keyif yapıyorum şu an :)
Bilgisayarda okumadığım o kadar çok makale birikmiş ki. Daha bakıp bir sayfa daha kitap listesi çıkar diye düşünüyorum. Bir de bilmiyorum siz öyle misiniz ama ben beğendiğim makale ve yazıların muhakkak çıktısını alır, dosyalar ve arşivlerim :) Kağıda değmek benim için her zaman daha iyi. 
Yaz için hazırlık bu bir yanda. Mevsimsel tiksinti sebebiyle yazları sokağa çok zorda kalmadıkça çıkmıyorum. Kitap okuma oranımda o denli artıyor. Yararı yok değil anlayacağınız :) 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder