19 Mayıs 2016 Perşembe

Avrupa Müze Gecesi / Gece Büyülü Ayasofya !

Dün yani 18 Mayıs Çarşamba , Avrupa Müze Gecesi adı altında harika bir etkinlik vardı. Bazı müzeler gece 11'e kadar açık , bazıları ise indirimliydi. Bunu görür görmez gece Ayasofya'nın mükemmel olacağını düşünerek hemen bir plan yaptım. Önce İstanbul Arkeoloji Müzesi'nde dolanıp , ardından Ayasofya'ya geçtik. Yolculuk tabi ki Kadıköy'den başladı.




İstanbul tam bir aşk-nefret ilişkisi yaşatmıyor mu insana ?
İlk durak dediğim gibi Arkeoloji Müzesi'ydi. Benim için çok özel bir yer burası. Kaç defa geldim hatırlamıyorum ama her seferinde kendimi kaybediyorum gezerken.



Bu etkinlik kapsamında 19:00'dan sonra ücretsizdi müzeler.
Şark eserleri bölümünden başladık gezmeye. Her daim Helen üslubunun hastasıyım. Fakat Mısır - Mezopotamya'da bambaşka bir boyut. Aslında bu 3 uygarlığında sanatını derinden etkileyen Mitra kültünü bir ara anlatmak istiyorum size bildiğim kadarıyla. Bu kült ve uygarlık tarihiyle ilgilenen varsa eminim benim kadar heyecanlanıyordur her gezdiğinde bu bölümü.










Trakya ve Bizans bölümü restorasyon dolayısıyla kapalıydı. Bol bol lahitle idare ettik bizde :)













Son resimde üst kata çıkılan yer küçük bir Hititler sergisi içeriyordu. Hititler ile ilgili ilk eserlerin bulunuşu ve  Osmanlı makamlarına bulunanlar ve içerikleri hakkında yollanmış mühürlü raporlar , kazıya başlarken yeni mezun Alman arkeoloğun bulunanları çizdiği defter vb...
Muhakkak gidip görmelisiniz.

Gelelim mabede :)
Ayasofya'ya doğru yaklaşınca gördüğümüz sıraya inanamadık. Hatta bir ara kesin giremeyiz düşüncesi bile oluştu. Fakat baya hızlı akan sıra bizi kendisine kavuşturdu :)
Ayasofya ilk gittiğim günden beri bana çok mucizevi ve büyüleyici gelen bir yapı. Sınırlar aşmadan dilediğim zaman ziyaret edebilme şansım olduğu için aşırı mutluyum.
Neyse ben susayım , fotoğraflar konuşsun.









Gece Ayasofya gerçekten bambaşka bir boyut. O kadar keyifliydi ki , aşırı güzel bir akşam geçirdim. Önümüzdeki sene umudum yine bu gecede Akropolis Müzesi'ni gezmek bu saatte.
Harika olmaz mı ? Hadi 23 yaştan ilk dileğim bu olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder