17 Mayıs 2016 Salı

Donna Hay'in Vanilyalı Keki !

      Oldukça uzun zamandır böyle değişik şeyler denemek için bir  heves var içimde Domestik yanım kudurdu galiba. Hal böyle olunca bende açtım eski defterleri , baktım tarif defterine. İzlemek çok keyif aldığım Donna Hay'in bir kek tarifini yazmışım zamanında. Nereden bulduğumu gerçekten bilmiyorum. Bu tarife başka yerlerde rastlamanız olası. İlk denemem Çanakkale'de oldu ve kendi yaptığım hiçbir şeyi beğenmeyen ben bu keke aşık oldum ve bugün İstanbul'a gelir gelmez mutfağa girip yaptım. Diğer kek tariflerine göre daha ayrıntılı bir yapım aşaması var ama emin olun değiyor.



Malzemeler şöyle ki ; 
-1,5 su bardağı un
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-Yarım paket tereyağ ( oda sıcaklığında)
-1 su bardağı pudra şekeri
-2 yumurta ( biraz çırpılmış)
-Yarım su bardağı süt
-2 tatlı kaşığı vanilya esansı

Fırını önceden 160 dereceye ayarlıyoruz. Kek kalıbını malumunuz yumuşak tereyağı ile yağlayıp, unluyoruz. Daha sonra yarım paket tereyağını bir kaç dakika krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Pudra şekerini  azar azar ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz (ben bu aşamada tezgahı bomba patlamış hale getirdim , etrafa bu kadar dağılmasının sebebi benim beceriksizliğim muhtemelen).  Daha sonra çırpmaya devam ederken yumurtaları azar azar ekliyoruz. Unu, ardından da sütü azar azar ekliyoruz. Kıvama gelince vanilya esansını da ekliyoruz Isıttığımız fırında kürdan veya bıçak batırdığınızda temiz çıkana pişirin.
Baya pambıh gibi bir kek çıkıyor ortaya. Bon Appetit !



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder