2 Temmuz 2016 Cumartesi

Sen Beni Dinle ?

                           Evet o meşhur cümle. '' Bak sen beni dinle''.
Kimse çoğunlukla sormaz ' sen ne istiyorsun ? '' diye. Herkesin ama herkesin istisnasız kendi doğrusu en doğru olandır. Sen onu dinlersen en iyisi olur.
''Beni dinlemezsen böyle olur'' vardır bir de.
Hayatımda duyduğum en acımasız cümle.
Biri bu cümleyi her sarfettiğinde kişinin üzüntüsünden haz aldığını düşünüyorum.
İnsanlar ancak kendi istekleri için karşılarında engel çıktığında bu cümleler onlara irrite edici geliyor.
Neden herkes değer yargılarının diğer herkeste aynı olmasını ister hiç anlamıyorum.
Bir başkasının hayatının yönetimi hakkında bu kadar rahat olunmalı mı ? Bunu baya düşünüyorum.
İnsanların öğüt-tenkit ikilisi arasında ki farkı öğrenmeden yaptığı konuşmalar beni harbiden dehşete düşürüyor. Kimse kimseyi dinlemek zorunda değil , buna aile fertleri de dahil. Sizi mutlu eden şeyin peşinden koşmaya çalışırken sizi motive etmek varken her türlü kötü fikri ayar bilmeden sizinle paylaşan her kimse koşarak kaçın. Olmayacağını söyleyen değil '' nasıl yapabilirsin ?- nasıl halledebiliriz ? '' diyen sizin insanınızdır.
Bugün öyle güzel bir cümle okudum ki ;
'' mutluluğu sende bulan senindir.
ötesi...
misafir''
Mevlana söylemiş bu güzel sözü.
Hayatım boyunca asla asla unutmayacağım bir cümle olacak bu.
Hayatınızda ki ile  sizin bağınız kan bağı , aşk , sevgi , tutku vb. bile olsa mutluluğu sizde bulmuyorsa , mutsuzken seni de mutsuz görmek istiyorsa hemen kaçın. Söylemek çok kolay diyebilirsiniz. Kesinlikle haklısınız. Ama tek bildiğim hiçbir şey kaybetmediğimiz.
Bir de kusursuz kalbimizden başka kimseyi dinlemeyelim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder