24 Temmuz 2016 Pazar

Vasıflı İnsan ?

          Bugün bu konuyu oldukça fazla düşündüm. Üzerine konuşalım istedim biraz.
Sizce vasıflı insan nedir ?
Bir şirketin çalışırken size verdiği etiket ?
Elinizde bulunan herhangi bir okulun diploması ?
Kıyafetinizin pahası ?
Arabanızın o küçük amblemi ?
Oturduğunuz evin kirası?
Siz ne düşünüyorsunuz bilmem. Fakat fikrinizi yazarsanız çok mutlu olurum.
Ben işin şu ''maddiyat'' kısmıyla ilgilenmek istemiyorum aslında. Neye ne kadar para verdiğiniz size kalmış bir durum. Sizin keyfiniz.
Fakat ''kariyer'' ve ''diploma'' ile ilgili sorunlarım var biraz.
Ben konu ile alaka kendi fikirlerimi yazmak istiyorum. Yani olay bir tespit veya tez değil.
Kişisel fikirlerim ve kimseye bağlamaz zaten.
Hayatımın hiç bir döneminde bir insanı elinde ki diplomasına bakarak kafamda farklı bir konuma koymadım. Kariyer hayatı içinde. Çünkü bunun benim için hiç önemli olmadı. Herkes kazanmak istediği paralara göre hayatını tayin ediyor o ayrı. Buna saygı duyuyorum. Fakat benim vasıflı insanlarım '' kendi kendine yetebilen, kendi kendine eğitmekten mutluluk duyan , sohbetine doyum olmayan'' oluyor.
Aldığı akademik eğitimi sadece iş hayatı için kullanan insanları sevemiyorum mesela. Ya da kariyer hayatı ''şık ofis ve plaza kafası'' olan insanların bunun için akademik eğitim alması benim ağırıma gidiyor. Üniversiteler bunun için olmasa keşke. Ben yine ütopyalarda geziyorum biliyorum. Ama ben hayatıma katmak istediğim insanları benim ''vasıf'' kriterlerime göre seçiyorum. Çünkü onlarda benim hayatıma güzellikler katıyorlar. Bir insanın kendini geliştirmesi , mutlu bir insan olabilmesi , dil öğrenmesi , dünyanın binbir türlü görüşü üzerine fikri olabilmesi , kendi kendine yeten bir insan olabilmesi için yani ''vasıflı'' bir insan olabilmesi için ne dolgun maaşlı bir iş ne de kaliteli üniversitelerde eğitim alması gerekiyor. Reel hayata adapte olmak için iş hayatı eminim şarttır fakat bu da bir tercih meselesi.
Özellikle bu aralar bu konuda ciddi takıntılıyım. İnsanların bu tarz yarışsal olaylarda galip gelebilmiş insanları vasıflı insan olarak görmeleri beni çok dehşete düşürüyor. Ve galiba inciniyorum da.
Dediğim gibi sizin ''vasıflı insan''ınız nasıl ? Bambaşka bir bakış açısı edinebiliriz belki , o yüzden yorum yaparsanız çok mutlu olurum ! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder