15 Ağustos 2016 Pazartesi

En Güzel An


Aklınızdan hiç silinmeyen anlar vardır ya hepimizin.
Benim uzun zamandır hep bu an aklımda.
Aşırı iyi hissettiğim bir an'dı çünkü.
Burası Belgrad.

Kalemegdan'da gezerken sonunda böyle bir manzara karşılıyor sizi.
Sava Nehri mis gibi.
Hava 5 derece civarı.
Evden çıkmış güle oynaya gezmeye geldik.
Kaleyi gezerken tam bir Türk kafası ile 'aman bizim ülkedekilerden sonra bunun pek espirisi yok' demiştik.
Fakat sonrası işte bu.
Yüzüme yüzüme çarpan soğuk hava , inanılmaz temiz bir yeşil kokusu ve sakin güzel şehir.
Bu ara hep bu ana ışınlanasım var.
Çok güzel şehirdi Belgrad.
Belki de benim sevdiğim tarzdı ondan.
Ne fazla romantik , ne fazla modern , ne fazla tarihi.
Hepsinden biraz birazdı.
Yaşanmışlığı hissetmek mükemmeldi.
Süslü şehirleri hiç sevemiyorum ben.
Belgrad'ı , Atina'yı çok sevmem bundan herhalde.
O soğuk Sovyet havasını hissederken bir anda tarih kokan sokaklara dalıyorsunuz mesela.
Bana Atina'yı andıran eski troleybüs'ten inip , buram buram SSBC zamanından kalmış gibi bir tramvaya biniyorsunuz. 

Özlemişim ben galiba.
Belgrad gerçekten gidilmesi gereken bir destinasyon , evet tam kıvamlı bir gezgin değilim ama tavsiyemdir  :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder