28 Eylül 2016 Çarşamba

La Kama / Kuzey Afrika Semaları

Bu işsizlik hali beni bambaşka bir insan yaptı dostolar.
Canım sürekli mutfakta saçma sapan şeyler yapmak ve uyumak istiyor. 
Tabi bu güzel günler Pazartesi günü biteceği için çok özlenileceği kesin.
Geçenlerde Mina Holland'ın Yemek Atlası kitabını aldım.

Çok net söyleyebilirim ki benim okuduğum yemek kültürü hakkında ki en güzel , genel kültür bombası kitaplardan biri. 
Özellikle Asya bölümünde ki tarifler inanılmaz iyiydi. Denendi :)
En sevdiğim kısım içinde ki baharat karışımlarının olduğu bölümdü.
Ben gerçek bir baharat canavarı olabilirim.
Her yemekte denemeyi çok severim. Zaten baharatların metabolizma için ne kadar yararlı olduğundan bahsetmiyorum bile. Gittiğim şehir, ülkelerden de bol bol toplarım oraya özgü olsa da olmasa da. Tabi bu sebeple Asya , Ortadoğu , Doğu Akdeniz ülkeleri beni o yüzden pek bir kaşındırıyor gitmek için. 
Konumuza gelirsek ;
İçlerinden bir tanesi vardı ki hiç duymadığım bir karışımdı. O da ''La Kama''. Kuzey Afrika'ya özgü bir karışımmış. Zahter ve Garam Masala karışımının tarifi de var kitapta. Zahter kült bir karışım ama Garam Masala kesinlikle tek değil. Hindistan'ın her bölgesinin hatta her köyü ve kasabasının Garam Masala karışımının farklı olduğunu biliyor muydunuz ? Aslında Garam Masala ''sana uygun baharatlar karışımı'' olabilir :D Her baharatçı , her her eyalet ve her şehir de değişiyor. O yüzden tek bir tarifi klasik Garam Masala karışımı olarak algılamamak lazım. Kitapta ki karışım da aslında Hindistan'da neredeyse her yemekte kullanılan bir takım baharatlar bütünü sadece.
La Kama ise baya güzel bir karışım. Ben özellikle sebze ağırlık yemekler , sebzeli , bulgurlu köftelerde kesinlikle öneririm. Ben Suriye-Lübnan hattından olan Kibbeh'i Kuzey Afrika'lı La Kama ekleyerek yaptım , valla efso oldu.
Karışım şöyle ki ;
-2 çay kaşığı öğütülmüş tarçın
- 1 çay kaşığı öğütülmüş zerdeçal
- 1 çay kaşığı çekilmiş karabiber
- 1 çay kaşığı çekilmiş zencefil
- 1 çay kaşığı rendelenmiş muskat
Karışımın bir fotosunu koymak isterdim ama şu an size bu satırları evimden çook çook uzakta yazmam sebebiyle görselsiz bırakıyorum. Umarım sizde dener ve beğenirsiniz ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder