17 Mart 2017 Cuma

Amin Maalouf , İlber Ortaylı Seyahatnamesi , Ortodoksluğun Teolojisi ve Energy Bites !

Yazmaktan en keyif aldığım şey ile koşarak geldim bugün !
Kitaplar💓
3 farklı kitap okudum bu ay , hepsine bayıldım.
İlk favorim Amin Maalouf tabi ki.
Sanırım herkes Maalouf okumaya ''Semerkant'' ile başlıyor ama ben Doğu'dan Uzakta ile başlamak istedim bir tavsiye üzerine.
Ve yaptığım en iyi şey olmuş galiba. Şimdi diğer bütün kitaplarını alarak heyecanla tek tek okumaya başladım. Romanın kabaca konusu Lübnan İç Savaşı sırasında farklı yerlere dağılan bir arkadaş grubunun seneler sonra tekrar bir araya gelmesi diyebiliriz. Çok basit bir konu gibi gelebilir ama kitabın ne kadar bol süprizli olduğunu ilk sayfadan anlamaya başlıyorsunuz. Özellikle köklerinden çok keskin bir şekilde kopmaya çalışan/çabalayan ana karakterin bize ''ne yaparsan yap doğduğun yere aitsin'' mesajını çok sağlam veriliyor. Üslup konusu zaten tartışılmaz bence. Yazarın çok kendine has bir tarzı var. Hatta Ece Temelkuran okuyanlar '' ya bu kadın 6 ay Lübnan'da Amin Maalouf ağzıyla yazmak için mi kalmış ?'' diyebilir , benden söylemesi :)
Çeviri de oldukça başarılı. Eskiden çevirmen kavramı benim için pek birşey ifade etmezdi. Hatta bir kitapta en ilgilenmediğim konulardan biriydi. Ne aptallıkmış !
Bir kaç kere korkunç çevirilere denk gelip , canım kitapların haşat edildiğini görünce çeviri olayına baya takılır hale geldim.

2. Kitap ise '' Selam Cahiller'' kapağı ile bizi dağıtıyor ;
İlber Ortaylı kitapları üzerine zaten yorum yapılacak birşey yok.
Lakin sizde benim gibi gezi olaylarını tarihi anlatımlarla harmanlayanların hastasıysanız buyurun mutluluktan uçuracak kitap.

3. numarada ise uzun zamandır merak ettiğin bir mevzunun detaylı incelemesi var.
Kitap Ortodoks mezhebinin dini vecibelerini falan açıklamıyor , asıl mevzuya giriyor. Katolik ve Protestanlık mezhebinin kutsal kitapları ne diyorken Ortodoksluk mezhebinin kutsal kitabı ne diyor.
Şöyle örneklendireyim. Mesela diğer mezheplerin ' kader ' inançlarını ne iken Ortodoksluğun nedir ?
Ve bunu kutsal kitaplardan alıntılanan ayetler ile karşılaştırıyor. Baya detaylı bir inceleme. Konu hakkında merakı olanlar için mükemmel kaynak derim.

Şimdi en güzel yere geldim. Şu sol üst köşe de bir takım yuvarlak tatlımsı oluşumlar görüyorsunuz değil mi? Bence acilen görmelisiniz ve yapmalısınız. Dünyanın en hafif kahve yanı atıştırmalığı olabilir.
1 paket kakaolu pandispanya
1 paket toz kakao
1 paket krema
Bu üçünü birbirine karıştırıp , sonra küçük parçalar alarak toplar yapıyorsunuz. Ve en son bir güzel hindistan cevizi rendesine buluyorsunuz. Löp löp yiyorsunuz. 
Bon Appetit !




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder