28 Mart 2017 Salı

Arap Marketi Alışverişi

Beni bilen biliyor. Değişik marketler gezme konusunda hastalıklıyım. Yurtdışına gittiğim zaman ilk işim marketlere dalmak oluyor. Türkiye'de farklı ülkelere ait ürünleri Eataly ve Macro Center gibi marketlerde bulabiliyoruz. Bir de bazı çarşı ve pazarlarda. 1 hafta önce falan www.http://culinarybackstreets.com da geziniyordum ve Al Ahdab isimli bir market gözüme takıldı. Aslında nerede olduğu konusunda hiç şüphem yoktu. Tabi ki Aksaray- Yusufpaşa'daydı. Size daha önce bahsettiğim Tarbush'un biraz ilerisinde Sarı Musa sokağın girişinde bulunuyor Al Ahdab. İçeriyi göreceğiniz mahalle bakkalından hallice bir ortam ama çeşit bolluğu mükemmel. Özellikle karışık bitki çaylarının satıldığı bir bölüm var ki , eczane kıvamında. Biraz gözüm dönmedi değil :)
Hiç daha fazla uzatmadan neler aldığıma girmek istiyorum.
Tabi ki en önce gönlümün efendisi Falafel ile başlamak istiyorum. Böyle hazır şekilde ilk defa deneyeceğim. Ama güzel oluyormuş öyle diyollla.
Üzerine belli bir miktar su ekleyip , 1 saat bekletiyorsun. Daha sonra şekil verip hop kızartmaya. Bakalım göreceğiz.


Ve en sevdiğim şeylerden biri iç bakla !
Ben daha önce böyle hazır konservede satılan görmedim. Burada bulunca aldım hemen. Üzerine sızma zeytinyağ - limon - sarımsak üçlüsü. OF DİYORUM. Tadından emin değilim , çünkü daha yemedim.
Bu ara belli başlı şeyler hariç , çoğu ürün Gaziantep'te açılan fabrikalardan geliyormuş. Malum Suriye'den birşey getirmek pek mümkün değil. Ama bazı ürünler Suriye'den geliyor. Fakat diğer ürünlere göre bir tık daha pahalı. Sebebi şöyle ki ; oradan kamyona yüklenilen ürünler oradan yola çıkıp İstanbul'a gelene kadar her şehirde kamyon değiştiriyor. Ve kamyonculara , sınırda ki geçişe çok ciddi paralar ödüyorlar. Bu da burada satılırken Suriye'de ki ile arasında ciddi bir fiyat farklı oluşturuyor. Ama yine bize göre baya ucuz.
Bir diğer ürün ise Mate Çayı. Arjantin'e özgü olan bu çay o semalarda da baya tüketiliyor. 
İçim şekli bizim çaylara göre biraz farklı. Sürekli üzerine sıcak su koyarak gün boyu tüketebiliyorsunuz. Ve çayı süzmüyorsunuz. Aşağıda görmüş olduğunuz alt ucuz süzgeçli pipetlerle içiyorsunuz. Dün ilk defa deneme fırsatım oldu. Bana yeşil çayın sert içimli hali gibi geldi. Ama baya hoş.


Bu sarı toz ise Kabseh pilavına koyulan Kabseh mix 😃
Ben Tarbush'da denediğimde Kabseh pilavı çok sevmiştim. Yasemin pirinci ile inanılmaz iyi bir 2'li oluyorlar bence. Suudi Arabistan ve Suriye'den gelen 2 ayrı çeşidi var. Fakat Suudi Arabistan'dan gelen ultra ağır bir karışım , 10 gün çemen gibi kokar insan onu tüketirse 😂😂😂 Pilavı pişirmeye başladığınızda göz kararı , sizin için uygun olan miktarda atabiliyorsunuz. Özel bir miktar koymak söz konusu değil yani.


Bu da bizim Falım sakız ünlülüğünde bir sakız. Damla sakızlı. Fakat feci iyi bir aroması var. Çok daha yoğun bir damla sakızı. Bunlar eşantiyon verildi bize tabi , öyle denedik. Abur cubur- sakız makız bunlarla pek aram olmadığından bakmamıştım açıkcası :)

Şöyle bir çay görünce denemek için aldım. Mahmood çayları Türkiye'de var zaten biliyorum. Maksat denemek olsun dedim sadece. Mahmood markalı çay ve kahveleri ilk babam Urfa'ya gittiğinde alıp getirdiği zaman denemiştim.  O  zaman oralarda Suriye'den kaçak getirip satıyorlardı. Hayat garip vesselam. Çay kolik bir insan için marketin bir bölümü cennet tadında. Ben pek sevdim.

En başta demiştim marketin bir kısmı eczane gibi diye. Çeşit çeşit çay karışımı var. Karaciğer tonikleri , yok adet döngüsü düzenleyici , yok süt arttırıcı, yok cinsel güç arttırıcı, yani aklınıza gelecek heeeerşeyy için çay karışımı yapmışlardı. Bir süre bön bön baktım '' bu nedir aga ya'' diye ama sonra benim de payıma düşen bu oldu. Ve 3 gündür de baya işe yaradığını söyleyebilirim.

En son ise baya hoşuma giden zeytinyağ sabunu var.
Daha çok saçlar için kullanılıyormuş. Ama benim pek yemediği için şimdilik vücut sabunu olarak yoluna devam edecek :) Ayrıca zeytin ağacı yaprağı falan da mevcut. Ya zebil gibi şey var aslında diyeceğim. Çok saldıramıyorsunuz  ilk an :) Yine gider miyim ? Kesinlikle giderim. Şarküteri bölümü de var ayrıca. Salçalar , çeşit çeşit peynirler falan. Ayrıca fotoğrafta olmayan mükemmel bir Zahter de var elimde. Zahter almanızı kesinlikle öneririm. Kokulu yasemin pirinç seviyorsanız da oradan alıp bir şans verin. Baya başarılı duruyordu. Totalde 40 lira civarı bir şey tuttu bu alışveriş. 
Marketle ile alakalı sahibinin hikayesini falan merak ediyorsanız http://culinarybackstreets.com/cities-category/istanbul/2017/al-ahdab-2/ sayfasına tık tık edebilirsiniz.
Hoşçakalım ! :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder